דרמה באוסטרליה: מחבל מחזיק בעשרות בני ערובה

    שלמה ריזל No Comments on דרמה באוסטרליה: מחבל מחזיק בעשרות בני ערובה
    17:55
    05.05.24
    צבי טסלר No Comments on יותר מעשור אחרי ההחלטה: תצא לדרך הקמת בית חולים חדש בנגב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דרמה באוסטרליה. טרוריסט מחזיק עשרות בני ערובה בבית קפה בסידני. שלושה מהם, עובד בית הקפה ושני לקוחות, הצליחו להימלט מדלת צדדית.

    על פי הערכות המשטרה מספרם בני הערובה – בין חמישה ל-40 בני אדם, וכמה מבני הערובה צולמו כשהם מניפים דגל בצבע שחור לבן עם כיתוב דתי בשפה הערבית, בדומה לדגל ארגון דאע"ש. זאת, לאחר שככל הנראה אולצו לעשות זאת על ידי החוטפים.

    לאחר שעות רבות ומתוחות, יצר החמוש קשר עם שלושה כלי תקשורת במדינה ודרש לקבל דגל של דאע"ש בתמורה לשחרור בן ערובה נוסף.

    נחשפה זהותו של החוטף באוסטרליה: פליט איראני

    לערוץ 10 האוסטרלי טען החוטף כי יש לנו שתי פצצות בתוך בית הקפה. מכלי התקשורת ביקש החמוש ליצור קשר טלפוני בינו לבין ראש הממשלה האוסטרליה טוני אבוט. המשטרה המקומית יצרו קשר עם החוטף, שזהותו טרם אושרה.

    התקשורת באוסטרליה מדווחת כי בין 20 ל-30 בני אדם המוחזקים בבית הקפה השייך ליצרנית השוקולד 'לינדט', על ידי חמוש בודד או שניים, והמשטרה מנסה ליצור קשר עם החטופים הנמצאים בבית הקפה.

    כחמש שעות וחצי לאחר תחילת החטיפה, נראו שלושה בני אדם נמלטים מהבניין, אך עדיין לא ידוע האם הם היו בבית הקפה או במקום אחר בבניין וכמה חטופים עוד נשארו בבית הקפה.

    ראש ממשלת אוסטרליה טוני אבוט כינס את ועדת הביטחון של הקבינט בקנברה לתדרוך חירום, ואמר כי " זהו יום קשה ומטריד, אוסטרליה התמודדה עם אתגרים בהצלחה והיא תתמודד גם עם האתגר הזה, על האזרחים להיות בטוחים שכוחות הביטחון שלנו מאומנים היטב ופועלים ביסודיות ובמקצועיות. לא ידוע לנו בשעה זו המניע לפעולה על אף שקיימים סימנים רבים המצביעים על מניע פוליטי".

    ארגון הביטחון היהודי באוסטרליה ה-CSG בהוראות מיוחדות בשל אירוע בני הערובה בסידני: "נעלו דלתות ובטלו אנשי החזקה שהיו מתוכננים להיום. בידקו כל משלוח דואר בזהירות ובטלו טיולים חיצוניים. התנהלו כרגיל אך הגבירו ערנות".



    0 תגובות